Grumpy motivation

grumpy

Author: Marjo Korrel

This column about ‘Grumpy motivation’, that was published in Dutch a few years ago, has been translated into English.

Read more…

De media en de vraag

Turkije TvCAuteur: Marjo Korrel

Gepubliceerd in Tijdschrift voor Coaching – juni 2016

Een column over Turkije, terrorisme en toerisme. Over de invloed van terreur en berichtgeving in de media op een klein dorpje in Turkije.

Lees meer… 

 

Ubuntu Intervisie

Rotsformatie%2c bij artikel Ubuntu IntervisieSamenwerken en samen leren.

Auteurs:  Annette Nobuntu Mul & Marjo Korrel

Intervisie begint vaak enthousiast, maar na verloop van tijd komt de klad erin. Ubuntu Intervisie, gebaseerd op de Zuid-Afrikaanse filosofie, kan grensverleggend werken en ertoe bijdragen dat collegiale consultatie het hart van de organisatie wordt.

Lees meer…

De ethiek achter het tarief

Tarieven voor coaching en de ethische visie van Adam Grant.

Auteur: Marjo Korrel

Gepubliceerd in Tijdschrift voor Coaching – Voorjaar 2015

Welk tarief is passend bij de behoefte van de coach om een bepaald aantal klanten te krijgen en te houden? Het juiste tarief hangt af van jouw argumentatie, wat jouw klanten willen (blijven) betalen en wat je vervolgens hiervan – steeds weer – leert.

Zelf zie ik het ‘spel van vraag en aanbod’ als iets dat er nu eenmaal bij hoort als je als zelfstandige professional je brood wilt verdienen, maar ik word er in mijn hart niet warm of koud van. Tijden veranderen, tarieven veranderen en ik verander – soms – flexibel mee.

(meer…)

Column: Creërend door de Crisis

Een column met veel beeld en geluid.
Een top-10 uit de schatkamer van het world wide web.
Voor enige inspiratie op de momenten dat je daar behoefte aan hebt.

Auteur: Marjo Korrel

“De uitdagingen waarmee we nu geconfronteerd worden dwingen ons tot anders kijken, tot het verscherpen en verdiepen van onze aandacht.” Otto Scharmer, Theory U

Deze tijd doet een groot appèl om innovatief te zijn en te blijven. Dat is op dit moment een hele kunst en kunde. In veel gesprekken en in de berichtgeving van de media voert somberheid de boventoon. Recessie, crisis, krimp en conflicten rond leiderschap en samenwerking…het is niet simpel om bij al die geluiden zelf uit de kramp te blijven. Toch is dit nu juist wat nodig is. Als zwaarmoedigheid, rampenscenario’s, cynisme en angst de kop op steken, is het van groot belang om de realiteit onder ogen te zien en tegelijkertijd vernieuwend te durven zijn.

(meer…)